Wojny Wysp
Sojusze
-Gracz może założyć sojusz i zaprosić do niego innych wyspiarzy
-Każdy członek sojuszu może z niego wystąpić w dowolnej chwili, może również zostać w dowolnej chwili usunięty przez przewodniczącego
-Sojusznicy nie mogą prowadzić między sobą wojen
-Sojusznicy mogą między sobą "wypożyczyć" swoich wojowników i strażników (to jest przydzielić ich do czyjejś armii w koszarach - tak wiem, że fajne :)
Armia
-Armię rekrutuje się z gildii walecznych
-Można posiadać dwa typy funkcjonalne jednostek - strażników i wojowników
-Strażnicy mogą tylko bronić własnej wyspy lub wyspy sojusznika (jeżeli zostali przydzieleni)
-Wojownicy mogą tylko atakować cudze wyspy w Twojej, bądź sojuszniczej armii
-Twoji wojownicy/strażnicy (umownie będę wszystkich nazywać wojownikami ;) ) rozwijają się podobnie do graczy w cc. Posiadają takie same progi levelowe doświadczenia. Doświadczenie zdobywają w kolejnych walkach przy okazji wojen (czyt. niżej). Wraz z kolejnym levelem zostają im losowo przydzielone 3 punkty statystyk.
-Siła i zręczność działa na identycznej zasadzie jak w wypadku zwykłych graczy. Brakuje cechy 'inteligencja', czyli nie istnieje redukowanie obrażeń
-Odwaga decyduje w mniejszym stopniu o obrażeniach. Odwaga decyduje o kolejności walki żołnierzy podczas bitwy (przebieg bitwy opisany niżej)
-Wojowników można uzbrajać w bronie i zbroje (te same, które noszą gracze). Nie można ich wyposażyć w itemy i w tarcze. Nie posiadają też umiejętności.
-Aby zmienić wyposażenie wojownika należy przenieść część broni ze schowka do zbrojowni zlokalizowanej na wyspie (powstaje przy okazji wybudowania koszar)
-Statystyki wojownika zostają aktualizowane nie podczas samej walki, ale dopiero po wejściu w menu konkretnego wojownika (w zakładce armia link "edytuj")
-Liczba wojowników uzależniona jest od liczby farm (jedna farma = jeden wojownik)
Konflikty
-W Crimson Creation można wypowiadać konflikty wszystkim wyspom, które posiadają więcej niż 9 budynków i są starsze niż 15 dni lub posiadają Ratusz
-Działania militarne (rozpoczęcie bitwy) jest możliwe po 48h od wypowiedzenia wojny
-Wojnę może anulować tylko ten gracz, który ją wypowiedział
-Można wypowiedzieć trzy wojny jednocześnie
-Wyspa nie może być atakowana częściej niz raz na tydzień
-Podczas stanu wojennego ;) gracze będący uczestnikami konfliktu nie mogą teleportować się sobie nawzajem na wyspy mimo wyłączonej bariery psychicznej
Przebieg bitwy
-W bitwie uczestniczą wszyscy wojownicy atakujacego i strażnicy atakowanego
-Zmiana atakującego/broniącego wojownika następuje dopiero po jego śmierci, dlatego żołnierze ustawiani są według malejącej odwagi. Tak żeby najsilniejszy walczył najpierw z najsilniejszym.
-Raport bitwy widoczny jest dla obydwu wyspiarzy
-Jeżeli najeźdźca osiągnie sukces, wówczas w zależności od rozbudowy laboratorium otrzymuje od 1 do 5 minut czasu na pustoszenie wyspy. Wówczas może on zostać powstrzymany przez właściciela wyspy lub jego sojuszników.
-Po wygraniu bitwy najeźdźca otrzymuje automatycznie 22% zapasów drewna, minerałów i złota przegranego z magazynu. Jeżeli uda mu się w przewidywanym czasie dostać do magazynu może zagarnąć dodatkowe 25% zapasów
-Najeźdźca może niszczyć budynki, musi jednak pamiętać, że po wybudowaniu murów obronnych te będą mu zadawać obrażenia
-Najeźdźca niezależnie od poziomu postaci zadaje 20 obrażeń na atak (budynku).
-Podczas pustoszenia w przewidywanym na to czasie najeźdźca może zostać zabity, może używać apteczek i wrazie potrzeby ponownie aportować się na wyspę przegranego - może oczywiście okazać łaskę
-Nie można trwale zniszczyć budynków na wyspach, można je jednak uszkodzić do 0 hp. Działać będą tylko te budynki, które mają maximum hp.
Szpiegostwo
-Włączona Bariera psychiczna uniemożliwia oszacowanie liczebności wojsk wroga
-Brak włączonej bariery psychicznej pozwala na oszczacowanie liczebności wojsk wroga
Inne
-Zniszczenie pracowni nie oznacza usunięcia projektów
-Zniszczenie jakiegokolwiek budynku oznacza późniejsze wyzerowanie jego levelu
-Gracz jest powiadamiany o wypowiedzeniu mu wojny; nie jest powiadamiany o anulowaniu wojny
-Sojusznicy gracza są powiadamiani o ataku na wyspę kolegi, aby mogli mu pomóc
-Rozpocząć bitwe może zarówno ten, który wypowiedział wojnę jak i ten, który pada ofiarą niesprawiedliwości świata
-Zakończenie bitwy i zrabowanie wyspy nie oznacza zakończenia wojny co daje szanse na błyskawiczną kontre :)